Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 18_5_2016 ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 18_5_2016
Οι τελευταίες αποφάσεις της Πολιτείας για την Παιδεία έχουν δημιουργήσει προβλήματα που πλήττουν το δικαίωμα πρόσβασης ΟΛΩΝ των παιδιών στη Δωρεάν – αλλά πληρωμένη με τον ιδρώτα μας - Δημόσια Παιδεία. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα προβλήματα αυτά επηρεάζουν εντονότερα τους μαθητές των Σχολείων της περιφέρειας, τα οποία έχουν προκύψει από συνενώσεις σχολείων σε κοινότητες με μεγάλη γεωγραφική διασπορά. Γενικότερα, τα περισσότερα προβλήματα ασφάλειας και μείωσης ή καθυστέρησης στοιχειωδών παροχών στην Δημόσια Παιδεία που προέκυπταν μέχρι τώρα, αντιμετωπίζονταν αναγκαστικά από την άτυπη ιδιωτική συνδρομή των γονέων. Αυτό όμως οδηγεί, σιγά – σιγά, στην ”απόσυρση” της Πολιτείας και στην ιδιωτικοποίηση  και στην κατάργηση του Δημόσιου Σχολείου. Ειδικά τώρα που η Πολιτεία και οι περισσότερες οικογένειες αδυνατούν, λόγω της Οικονομικής Κρίσης, να υποστηρίξουν οικονομικά την Παιδεία, βιώνουμε την ταχύτερη υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της ασφάλειας των παιδιών.
Ως Γονείς των παιδιών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου Καμινίων, σχολείων της ήδη στερημένης από πόρους, υποδομές και συγκοινωνίες περιφέρειας, λαμβάνουμε την πρωτοβουλία να αναδείξουμε από την πλευρά μας την σοβαρότητα των παρακάτω προβλημάτων και να ζητήσουμε από τους φορείς της Πολιτείας την άμεση λύση τους:

Α)  Ο περιορισμός του δικαιώματος και της ασφάλειας της Μεταφοράς μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι προωθούμενες αλλαγές επιδεινώνουν την υπάρχουσα, οριακά ανεκτή, κατάσταση και οδηγούν:
  • Στη μετακίνηση  των περισσότερων παιδιών σε αποστάσεις λίγο μικρότερες, ίσες ή και μεγαλύτερες των 1200 μέτρων είτε μέχρι το σχολείο είτε μέχρι τις υποτυπώδεις στάσεις ΜΕ ΤΑ ΠΌΔΙΑ(σε δύσβατες περιοχές και με ακραίες καιρικές συνθήκες) και κατά μήκος κεντρικών οδών μεγάλης κυκλοφορίας και επικινδυνότητας (για ατυχήματα ή αρπαγή – κακοποίηση ανηλίκων) με περιορισμένα ή ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας.
  • Στην μη ασφαλή μεταφορά ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ με τα κοινά δρομολόγια των λεωφορείων:
-       μεταξύ αγνώστων. Η παρουσία του εισπράκτορα ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί επαρκής συνοδεία αφού είναι επιφορτισμένος με την έκδοση των εισιτηρίων, πάντα εντός του οχήματος.
-       με την αβεβαιότητα ύπαρξης ελεύθερων καθισμάτων με ζώνη ασφαλείας στις ενδιάμεσες στάσεις που θα γίνεται η ομαδική επιβίβασή τους. Ειδικά στα σχολεία της περιφέρειας, ο αριθμός των μεταφερόμενων παιδιών θα ξεπερνάει τον αριθμό των μισών θέσεων του υπεραστικού λεωφορείου. Τα παιδιά αυτά, ή θα μεταφέρονται ΟΡΘΙΑ  χωρίς ασφάλεια και κατά παράβαση του Νόμου, αφού τα πρωινά λεωφορεία έχουν συνήθως μεγάλη πληρότητα, ή θα χάνουν το μάθημα γιατί τα επόμενα λεωφορεία έρχονται συνήθως μετά από μισή, μία (1) ή και περισσότερες ώρες.
-       με την δυσκολία επιβίβασης και αποβίβασης, ειδικά για τους μικρούς  μαθητές των σχολείων της περιφέρειας, στα ψηλά και απότομα σκαλιά των υπεραστικών πούλμαν.
-       με την επικινδυνότητα της χρήσης αυτόματων πορτών από μικρά παιδιά.
-       σε στέγαστρα στάσεων πολύ μικρού μεγέθους που θα «εκθέτουν» τα παιδιά στους κινδύνους του δρόμου και τις καιρικές συνθήκες.
·        Στην κατάργηση της πρωινής ζώνης, λόγω των αλλαγών στο Ολοήμερο Σχολείο, και την αναγκαστική αναμονή στο πεζοδρόμιο ΕΞΩ απ' το Σχολείο των παιδιών που θα έχουν έρθει πριν από τις 8π.μ. είτε λόγω πρόωρης άφιξης του λεωφορείου της γραμμής είτε λόγω ανάγκης του γονέα που τα συνοδεύει να μεταβεί στην – σπάνια πλέον και επικίνδυνη για να την χάσει - εργασία του πριν τις 8π.μ.
·        Στην παράδοση των μεταφερόμενων μαθητών από τους εκπαιδευτικούς, λόγω του αναγκαστικού περιορισμού της ευθύνης τους μέχρι την αυλόπορτα του σχολείου,  στο... πεζοδρόμιο, και όχι σε κάποιο υπεύθυνο συνοδό, απ' το οποίο θα ανεβαίνουν - ΜΟΝΑ τους - στο λεωφορείο της γραμμής! ΔΕΝ υπάρχει εκπαιδευτικός που μπορεί να αποδεχθεί, ηθικά και νομικά, αυτή την επικίνδυνη, για την ασφάλεια των παιδιών, διαδικασία!
·        Στην άτυπη αλλά επιβεβλημένη – για λόγους Ασφαλείας – υποχρέωση και την οικονομική επιβάρυνση όλο και περισσότερων οικογενειών για να συνοδεύουν τα παιδιά με το λεωφορείο της γραμμής ή για να τα μεταφέρουν με Ι.Χ. όχημα (όταν αυτό είναι διαθέσιμο) ή ακόμη και με τα πόδια!

Β)  Η μετατροπή των Δημοτικών Σχολείων σε Ολοήμερα με ελλιπή μέσα και με την μείωση μαθημάτων, ωρών και εκπαιδευτικών καθώς και με προϋποθέσεις που βάζουν εμπόδια στη σωστή λειτουργία τους και περιορίζουν την πρόσβαση σε αυτά για τα περισσότερα παιδιά.

Γ)  Η πρόσφατη απόφαση του Υπ. Παιδείας για τα Νηπιαγωγεία που καταργεί πολλά από αυτά, υπερφορτώνει τα υπόλοιπα και θέτει πολλά προνηπιάκια, που θα πλεονάζουν, εκτός Νηπιαγωγείου! Συγκεκριμένα, με την αύξηση του ορίου της οργανικότητας, δηλαδή της λειτουργίας ενός Νηπιαγωγείου μόνο αν έχει 14 και άνω Νήπια (από 7 Νήπια έως σήμερα), κλείνουν πολλά από τα Νηπιαγωγεία της Επαρχίας. Ακόμη και η «διορθωτική» τροπολογία που κατεβάζει την οργανικότητα στα 5 νήπια για τα δυσπρόσιτα Νηπιαγωγεία δεν σώζει τα περισσότερα από αυτά. Τα Νηπιαγωγεία που θα παραμείνουν, θα “υπερπληρωθούν” μέχρι το αριθμό των 25 νηπίων (αριθμός έτσι κι αλλιώς μεγάλος, που επηρεάζει την δυνατότητα παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης και προετοιμασίας για το Δημοτικό). Επιπλέον, τα περισσότερα προνήπια θα βρουν «κλειστή» την πόρτα του Νηπιαγωγείου αφού θα προηγούνται τα νήπια και όσες θέσεις θα απομένουν θα καλύπτονται με κλήρωση. Κατά συνέπεια θα υποβαθμιστεί η ποιότητα και ο εκπαιδευτικός ρόλος του Νηπιαγωγείου (λόγω της μονοετούς πλέον, για τα περισσότερα νήπια, εκπαίδευσης – προετοιμασίας για το Δημοτικό) ενώ αυτή η υποβάθμιση θα μεταφερθεί και στα Δημοτικά της Σχολικής τους Περιοχής.

ΖΗΤΑΜΕ από τους φορείς της Πολιτείας (Υπουργείο, Περιφέρειες, Δήμοι) να λάβουν υπ' όψιν α)τις διαρκώς επιδεινούμενες κοινωνικό – οικονομικές συνθήκες ΟΛΩΝ των οικογενειών καθώς και β) την γεωγραφική και συγκοινωνιακή απομόνωση των οικισμών της περιφέρειας και, με τις ευθύνες που αναλογούν στον καθένα από αυτούς, να συνεργαστούν και να προβούν ΑΜΕΣΑ:
·        Στην εξαίρεση των όλων των μαθητών της Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο) από την εφαρμογή του Νόμου που επιβάλλει την χρήση της απλής Δημόσιας Συγκοινωνίας (και όχι αποκλειστικού μαθητικού δρομολογίου) χωρίς συνοδό.
·        Στην μείωση των ελάχιστων αποστάσεων μεταξύ της κατοικίας και της στάσης ή του σχολείου, στις οποίες δικαιολογεί η Πολιτεία την μεταφορά μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τουλάχιστον στο μισό ,π.χ. 600 αντί 1200 μ. για την Πρωτοβάθμια. Οι αποστάσεις αυτές θα πρέπει να μετρώνται κατά μήκος της πραγματικής διαδρομής που καλούνται οι μαθητές να περπατήσουν και όχι μέσα από χωράφια ή αγροτικούς δρόμους σε ερημικές περιοχές. Η διαδρομή αυτή θα πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας οδοστρώματος, πεζοδρομίων και σημάνσεων, επαυξημένες α)σε δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας και επικινδυνότητας (όπως π.χ. η Παλαιά Εθνική Οδός Πατρών – Πύργου), β)στην περιοχή των στάσεων και γ) γύρω από τις σχολικές μονάδες (προδιαγραφές Υ.Π.Ε.Κ.Α. – Φ.Ε.Κ. 2302Β’ 16/9/2013).
·        Στην διατήρηση των μισθωμένων ΤΑΞΙ τουλάχιστον για τους απομονωμένους οδικά και συγκοινωνιακά – εκτός σχεδίου πόλεως - οικισμούς και τις Κοινότητες που δεν είναι οικονομικά και τεχνικά εφικτό να έχουν τακτική δημόσια συγκοινωνία μέσα, και όχι φυσικά μακριά, από αυτές. Τα ΤΑΞΙ θα πρέπει φυσικά να διατηρηθούν και για τις άλλες μεταφορές μαθητών μέχρις ότου εξασφαλίσει η Πολιτεία πραγματικά ασφαλείς μεταφορές με άλλα Δημόσια Μέσα Συγκοινωνίας.
·        Στην καθιέρωση ευέλικτων δημόσιων συγκοινωνιακών μέσων από την Περιφέρεια και τον Δήμο που θα εξυπηρετούν τον μεγαλύτερο αριθμό των μαθητών Νηπιαγωγείου και Δημοτικού ΜΕ ΣΥΝΟΔΟ, καθώς και των μαθητών Γυμνασίου, Λυκείου, με Δωρεάν - αποκλειστικά - Μαθητικά Δρομολόγια. Τα μέσα αυτά θα μπορούν να καλύψουν, με κατάλληλο προγραμματισμό κατά τις υπόλοιπες ώρες, την δωρεάν μεταφορά μαθητών σε κοντινές εκπαιδευτικές επισκέψεις αλλά και την ανύπαρκτη, στην περιφέρεια των δήμων, τοπική αστική συγκοινωνία με χαμηλό εισιτήριο. Τα κέρδη από τα εισιτήρια θα μπορούσαν να ενισχύσουν τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για τις ασφαλείς και δωρεάν μεταφορές των μαθητών με τα λεωφορεία και τα ΤΑΞΙ.
·        Στην κατασκευή στεγάστρων κλειστού τύπου στις στάσεις που θα γίνεται η συγκέντρωση των μαθητών για να χωρούν όλοι με ασφάλεια ,αφού πρώτα καθιερωθούν ασφαλή μέσα μεταφοράς.
·        Στην διατήρηση της Πρωινής Ζώνης, ως ένα θεσμό που παρέχει ασφάλεια στα παιδιά και πολύτιμη βοήθεια στις δοκιμαζόμενες, οικονομικά και εργασιακά, οικογένειές τους.
·        Στην ενίσχυση των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με τις απαραίτητες υποδομές, εξοπλισμό και φυσικά με εκπαιδευτικούς που θα επιτρέψουν την φοίτηση ΟΛΩΝ των παιδιών που επιθυμούν την περαιτέρω βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους. Ο όρος της εργασίας και των δύο γονέων πρέπει να καθορίζει μόνο την προτεραιότητα και να μην αποκλείει τα παιδιά των υπολοίπων οικογενειών απ' το δικαίωμα στην Δημόσια Παιδεία.
·        Στην απόσυρση του νομοσχεδίου για τα Νηπιαγωγεία και την διατήρηση ΟΛΩΝ, ανεξάρτητα από τον αριθμό των παιδιών που φοιτούν.
·        Στην ενίσχυση των Νηπιαγωγείων με τους απαραίτητους υλικούς και ανθρώπινους πόρους και υποδομές, που θα επιτρέψουν την ΔΙΕΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΟΛΩΝ των Προνηπίων και των Νηπίων και χωρίς να αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά σε απομακρυσμένα Νηπιαγωγεία.

Η ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΜΙΝΙΩΝ ΠΑΤΡΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου