Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

Ο ακραίος υλισμός & καταναλωτισμός απέναντι στη ανιδιοτελή φιλανθρωπία και την κοινοκτημοσύνη - κοινοχρησία ενός Μεγάλου Πατέρα!

ΣΧΟΛΙΟ

Σήμερα, όλο και περισσότεροι  συμφωνούν ότι βιώνουμε, κατά κύριο λόγο, μία κοινωνική κρίση ηθικών αξιών που συνεπάγεται την οικονομική κρίση. 
Από τα παρακάτω άρθρα, το πρώτο, αν και είναι αρκετά αιχμηρό, δείχνει την κατάντια της νέας γενιάς στις Δυτικές Κοινωνίες που αντί να είναι το "άνθος" της ελπίδας για μία κοινωνία αλληλεγγύης, αντιθέτως αποτελεί τον αγκαθωτό κάκτο του τυφλού ατομισμού.
Το δεύτερο άρθρο παρουσιάζει το απολύτως διδακτικό παράδειγμα ζωής του Μεγάλου (και μοναδικού!) Αγίου Βασιλείου, μιας ζωής γεμάτης ανιδιοτελή φιλανθρωπία και προτροπές - διδάγματα σε πλούσιους & φτωχούς για κοινοκτημοσύνη & κοινοχρησία.

Μακάρι το παράδειγμα ζωής του Μεγάλου Βασιλείου, που εορτάζει την πρώτη Ιανουαρίου, να αποτελέσει τον "οδηγό" για μία καλύτερη κοινωνία αλληλεγγύης από την καινούργια χρονιά (και όχι το παράδειγμα του υπερκαταναλωτικού "Αγίου" - προϊόντος Santa Claus)!


http://logia-tou-aera.blogspot.gr/2014/12/blog-post_624.html

«Ηλίθιοι Γονείς….» Κακομαθημένα "παλιόπαιδα(?)" παραπονιούνται για τα δώρα των Χριστουγέννων

«Ηλίθιοι Γονείς….» Κακομαθημένα παλιόπαιδα παραπονιούνται για τα δώρα των Χριστουγέννων
Της Παγκοσμιοποίησης τα καμώματα… Και ακολουθώντας τα η ανθρωπότητα οδηγείται (το έχει κάνει ήδη..) στον όλεθρο… Χριστούγεννα, μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης.. Έρχεται στη ζωή για χάρη όλων των ανθρώπων ο Ιησούς Χριστός… Κι όμως, η αληθινή έννοια των Χριστουγέννων έχει χαθεί για πολλούς στον δυτικό κόσμο… (Αυτή η Δύση έχει χάσει δυστυχώς τελείως τον αποπροσανατολισμό της)… Κυρίως για τα μικρά παιδιά, που ελέω της ελλιπούς γνώσης που λαμβάνουν
από τους γονείς και το καθημερινό τους περιβάλλον, έχουν συνδυάσει την επέτειο της γέννησης του θεανθρώπου με μια γιορτή λήψης δώρων και τίποτε περισσότερο…
Και δυστυχώς όσο περνούν τα χρόνια και η Παγκοσμιοποίηση επεκτείνεται, η γνώση για την αληθινή έννοια των Χριστουγέννων μειώνεται ακόμα περισσότερο… Οι γονείς δεν φροντίζουν να ενημερώνουν σωστά τα παιδιά τους, πολλές φορές γιατί και οι ίδιοι έχουν άγνοια με αποτέλεσμα η συνέχεια να είναι «εκρηκτική». Κυρίως αυτή την εποχή που και λόγω της οικονομικής κρίσης τα δώρα και κυρίως τα πλουσιοπάροχα δώρα έχουν μειωθεί… Τα παιδιά ξεσπούν και τα βάζουν με τους γονείς τους, με τις συνέπειες να είναι τραγικές…
Αν κάνει κανείς μια βόλτα από τα διάσημα για τα παιδιά και τους νέους social media θα διαπιστώσει πως η αθωότητα έχει χαθεί προ πολλού… Τα «παλιόπαιδα» αυξάνονται και πληθύνονται… Τι να πει κανείς όταν χιλιάδες παιδιά χαρακτηρίζουν άσχημα τους γονείς τους επειδή μόνο και μόνο δεν τους δίνουν αυτές τις άγιες μέρες τα πανάκριβα και πολλές φορές άχρηστα δώρα που επιθυμούν… Τα οποία αποτελούν και τον μοναδικό λόγο ύπαρξης για τα Χριστούγεννα… Η άγνοια που λέγαμε…
Και μέσα από τα social media διαμαρτύρονται για τα δώρα Χριστουγέννων που τους έκαναν ή δεν έλαβαν από τους γονείς τους, υπενθυμίζοντάς για μια ακόμα φορά πως ο υλισμός δυστυχώς έχει αντικαταστήσει το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων για πολλούς ανθρώπους, κυρίως στον δυτικό κόσμο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες (εντελώς τυχαία πάλι αυτές οι ΗΠΑ…) έχουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής φτώχειας στον αναπτυγμένο κόσμο, με εκατομμύρια οικογένειες να αγωνίζονται μόνο και μόνο για να βάλουν τα τρόφιμα στο τραπέζι τους. Ωστόσο, αυτή η θλιβερή πραγματικότητα δεν βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των μυαλών των παιδιών αυτών, τα οποία επέλεξαν να προσβάλουν δημοσίως τους γονείς τους…
Και να ξεσπάσουν επειδή δεν πήραν ένα iPad ή το σωστά χρωματισμένο gadget. Και παράλληλα να πωλούν τα ανεπιθύμητα δώρα τους σε eBay. Η κατάντια της Παγκοσμιοποίησης που προτάσσει τον υλισμό και καταβαραθρώνει τα ήθη και έθιμα, τις αξίες, τις παραδόσεις…

hi @ivexhh Follow Wow I wanted a CD player not a IPod touch.  Stupid parents.  #Christmas #santa #iPod 11:32 PM - 25 Dec 2014
hi @ivexhh
Follow
Wow I wanted a CD player not a IPod touch. Stupid parents. #Christmas #santa #iPod
11:32 PM – 25 Dec 2014
Να κάνουμε μια άτυπη σύγκριση… Εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη Συρία, ως αποτέλεσμα του εμφυλίου πολέμου, με αρκετά από αυτά να αναγκάζονται να γίνουν σκλάβοι εργάτες στο Λίβανο. Παιδιά από την ηλικία των πέντε μοχθούν πλέον στα χωράφια καλλιεργώντας πατάτες και φασόλια. Πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν χάσει ολόκληρες τις οικογένειες τους και ίσως δεν γνωρίζουν καν τι είναι ένα iPad.
Παιδιά Χριστιανών στη Μέση Ανατολή, έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν το Ιράκ και τη Συρία κατά εκατοντάδες χιλιάδες για να αποφύγουν τις διώξεις, τα βασανιστήρια και τον θάνατο, την ίδια ώρα που στον «φυσιολογικό» δυτικό κόσμο οι έφηβοι θυμώνουν με τους γονείς τους γατί δεν ξοδεύουν εκατοντάδες δολάρια και ευρώ για να τους αγοράσουν το οποιοδήποτε τελευταίο gadget που πασάρεται ως μόδα…
Της Παγκοσμιοποίησης τα καμώματα… Και ακολουθώντας τα η ανθρωπότητα οδηγείται (το έχει κάνει ήδη..) στον όλεθρο… 
Γράφει Ένας Αθεράπευτα Ρομαντικός


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://oode.wordpress.com/2012/03/12/koinokt/

Ο μέγας Βασίλειος και η κοινοκτημοσύνη-κοινοχρησία

Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου

Μεταξύ των αγίων Πατέρων που καταφέρθηκαν εναντίον των αδίκων πλουσίων, που στηρίζονταν πάνω στα υλικά αγαθά, και περιφρονούσαν η αδιαφορούσαν για την αδικία και την πείνα που επικρατούσε στην κοινωνία, ήταν και ο Μέγας Βασίλειος. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Μ. Βασίλειος μίλησε για τα καυτά κοινωνικά θέματα της εποχής του, αφού προηγουμένως ο ίδιος έδωσε το παράδειγμα. Μοίρασε στους πτωχούς την μεγάλη περιουσία που είχε και έπειτα έγινε ιερεύς και επίσκοπος της Καισαρείας της Καππαδοκίας. Έτσι δεν μιλούσε από το γραφείο θεωρητικά. Ο ίδιος πρώτα το έζησε και έπειτα δίδαξε, γι’ αυτό και ο λόγος του ήταν βροντή, αφού προηγουμένως ο βίος του ήταν αστραπή.Ο Μ. Βασίλειος εργάσθηκε ποιμαντικά. Δεν προσπάθησε να μεταστρέψει την αγανάκτηση των πτωχών εναντίον των πλουσίων και να δημιουργήσει μίσος, αλλά προσπάθησε να θεραπεύσει τόσο τους πτωχούς όσο και τους πλούσιους να βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά. Τα θέματα όταν αντιμετωπίζονται επιφανειακά δημιουργούν μεγαλύτερα προβλήματα. Έτσι μιλώντας για την αβεβαιότητα του πλούτου και ότι εύκολα μεταβάλλεται, αφού αλλάξουν μερικά κοινωνικά δεδομένα, στην συνέχεια τονίζει το να περιφρονούμε τα υλικά αγαθά. Όπως έγραψα προηγουμένως αυτό το κάνει για να εργασθεί ποιμαντικά στον λαό. Το ευκολότερο πράγμα είναι να γίνει κανείς λαοπλάνος και να πετάει συνθήματα επιφανειακά. Το δυσκολότερο είναι να θεραπεύει τα πάθη του λαού. Με την διδασκαλία περί περιφρονήσεως των υλικών αγαθών θέλει να μετατοπίσει την σκέψη τόσο των πλουσίων όσο και των πτωχών από τα υλικά αγαθά, ώστε να παύσουν να νομίζουν ότι αυτά αποτελούν τα μόνα αγαθά πάνω στην γη. Ο λόγος της περιφρονήσεως των υλικών αγαθών δεν είναι μανιχαϊκός, αλλά εντάσσεται μέσα στην προσπάθεια να φέρει μια ισορροπία στην κοινωνία. Πράγματι δυο είναι οι δυνατές στάσεις που μπορεί να λάβει κανείς απέναντι των υλικών αγαθών. Η μια είναι η ειδωλολατρική (θεοποίηση τους) και η άλλη η μανιχαϊκή (η απόρριψή τους). Οι Πατέρες της Εκκλησίας δεν δέχονται ούτε την μια ούτε την άλλη, αλλά δέχονται ότι τα υλικά αγαθά είναι δώρα του Θεού, που πρέπει να προσφέρονται ως αντίδωρα στον Θεό και στον συνάνθρωπο.Όταν χρειάσθηκε να γίνει καυστικός το έκανε. Όταν έβλεπε τους πλούσιους να καυχιόνται για την δύναμη του πλούτου τους, τότε δεν σιώπησε. Σε ένα έργο του λέγει ότι θεωρεί τέλεια κοινωνία εκείνη από την οποία έχει εξορισθεί η ιδιότητα της κτήσεως και η εναντίωση της γνώμης (οι φιλονικίες). Όμως, μελετώντας όλη την διδασκαλία του Μ. Βασιλείου, συμπεραίνουμε ότι δεν κατηγορούσε τόσο την ιδιοκτησία όσο την ιδιοποίηση των υλικών αγαθών. Θέλει να φιλοτιμήσει τους πλούσιους να δίδουν ελεύθερα σ’ αυτούς που έχουν ανάγκη, και έτσι να επικρατήσει πάνω στην γη η κοινοχρησία. Αυτήν την κοινοχρησία προσπαθεί να τεκμηριώσει με πολλά παραδείγματα. Χρησιμοποιεί την περίπτωση των ζώων. Τα πρόβατα βόσκουν επάνω στα όρη και οι πολυπληθείς ίπποι απολαμβάνουν το χορτάρι στης γης στην ίδια πεδιάδα χωρίς έριδες μεταξύ τους. Εμείς όμως αρπάζουμε τα κοινά και ιδιοποιούμαστε αυτά που ανήκουν στους πολλούς. Χρησιμοποιεί επίσης επιχειρήματα φυσικά. Εκείνος, λέγει, που ιδιοποιείται τα υλικά αγαθά μοιάζει με τον θεατή που εισέρχεται πρώτος στο θέατρο, το καταλαμβάνει ολόκληρο και δεν αφήνει να εισέλθει άλλος, επειδή το θεωρεί απολύτως δικό του. Επίσης αφού ο άνθρωπος γεννιέται γυμνός και επιστρέφει στην γη γυμνός, είναι παράλογο να ιδιοποιείται τα υλικά αγαθά, επειδή πρόλαβε και τα απέκτησε αυτός. Χρησιμοποιεί ακόμη το επιχείρημα του κοινωνικού προορισμού των υλικών αγαθών και του πλούτου. Ο άρτος, λέγει, ανήκει στον πεινασμένο, το ιμάτιο στον γυμνό, το υπόδημα στον ανυπόδητο, το αργύριο στον πτωχό. Εκείνος ο οποίος κατακρύπτει τα αγαθά και αποφεύγει να ενδύσει τον γυμνό η να θρέψη τον πεινασμένο δεν είναι καλύτερος από τον λωποδύτη που γυμνώνει τον πεινασμένο. Τα έλεγε αυτά ο άγιος γιατί στην εποχή του σε περίοδο πείνας οι πλούσιοι είχαν γεμάτες τις αποθήκες. Επίσης χρησιμοποιεί το παράδειγμα της πρώτης Εκκλησίας στην οποία όλα ήταν κοινά, ο βίος, η ψυχή, η συμφωνία, η τράπεζα, η αδελφότης και η αγάπη η οποία μετέβαλε σε ένα τα πολλά σώματα και συνήρμοζε σε μία ομόνοια τις διάφορες ψυχές. Αυτή η κοινοκτημοσύνη πρέπει να ερμηνευθεί ως κοινοχρησία. Πέρα από αυτά στα έργα του ο Μ. Βασίλειος τονίζει πολύ την αξία του πραγματικού πλούτου, που είναι η Χάρη του Χριστού. Ο πλούσιος χωρίς Χριστό είναι πάμπτωχος και ο πτωχός με τον Χριστό είναι πάμπλουτος. Οι υλικές απολαύσεις, έλεγε, έχουν περισσότερο πόνο, παρά υλική ευχαρίστηση. Τα πλούτη έχουν τις επιβουλές, οι τρυφές, οι χορτασμοί και οι αδιάκοπες απολαύσεις έχουν την ποικιλία των ασθενειών και άλλα ακόμη πάθη. Οι Απόστολοι είχαν τον Χριστό και είχαν τα πάντα. Το ίδιο συμβαίνει και με τους αγίους.Οι Πατέρες της Εκκλησίας προσπάθησαν να λύσουν τα προβλήματα της εποχής τους με βάση τον Θεό και την σωτηρία του ανθρώπου, αλλά συνεχώς επεδίωκαν να ανεβάσουν τον νου των ανθρώπων στο πραγματικό αγαθό, που είναι ο Θεός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου