Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

«Πράσινο φως» για προαστιακό στην σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος - Pelop.gr

Επιτέλους !!!!«Πράσινο φως» για προαστιακό στην σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος  - Pelop.gr
ΣΧΟΛΙΟ
Όπως φαίνεται στο παρακάτω άρθρο, δόθηκε επιτέλους το πράσινο φως για άμεση προώθηση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (με ένταξή της ως άγονη γραμμή πλέον στο πρόγραμμα έργων της Περιφέρειας Δ.Ε.) της επέκτασης του Προαστιακού. Tώρα (όχι αργότερα και από τους "άλλους") είναι η κατάλληλη ώρα να ζητηθούν οι απαραίτητες διορθώσεις στο "βιαστικό" σχεδιασμό, λόγω της μέχρι τώρα προσπάθειας για ένταξή της στο ΕΣΠΑ,  που θα διασφαλίσουν την βιώσιμη λειτουργία προς όφελος όλων των κατοίκων και τη ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Συγκεκριμένα:
  •   Δημιουργία ενδοδημοτικών & διαδημοτικών λεωφορειακών γραμμών ανταπόκρισης κυκλικής διαδρομής για “τροφοδότηση” του Προαστιακού από τις αραιοκατοικημένες περιοχές της Δυτικής Αχαΐας στο πλαίσιο ενός Ολοκληρωμένου Μητροπολιτικού Συστήματος Συγκοινωνιών (Προαστιακός - Αστικό & Υπεραστικό ΚΤΕΛ), για την επίτευξη υψηλής πληρότητας δρομολογίων και μείωσης της χρήσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
  • Δημιουργία σιδηροδρομικής στάσης και στα Καμίνια με την κατασκευή κατάλληλης αποβάθρας δίπλα στο κτήριο του σιδηροδρομικού σταθμού σε απόσταση 2,5Km από την προηγούμενη και την επόμενη στάση. Η μη δημιουργία της ισοδυναμεί με  συγκοινωνιακό και αναπτυξιακό κενό 'πλάτους' 5km, ίσο με το 1/4 της γραμμής (συνολικό μήκος 20Km!), όταν η μέση απόσταση μεταξύ στάσεων είναι μικρότερη ή ίση με 2,5Km. Η ενδιάμεση απόσταση, χωρίς στάση, των 5Km “ταιριάζει” σε υπεραστικό μέσο μεταφοράς και όχι σε προαστιακό! Επιπλέον, η ύπαρξη στα Καμίνια του τριπλού συγκοινωνιακού κόμβου Π.Ε.Ο. - Ν.Ε.Ο. - Σιδηρόδρομου και της οδού προς ΒΙ.ΠΕ. & Δ.Ε. Ωλενίας, συνεπάγεται αισθητά μεγαλύτερη και βαριά κίνηση σε σύγκριση με τις γύρω περιοχές, που ενδέχεται να επιδεινωθεί από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Α5 και των διοδίων. Κατά συνέπεια, η μη κατασκευή στάσης
    (στα Καμίνια) για πέντε (5) ολόκληρα χιλιόμετρα, θα επιδεινώσει την οδική ασφάλεια στη Παλαιά Εθνική Οδό και θα απαξιώσει το όλο εγχείρημα της επέκτασης του Προαστιακού.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Σχέδιο υπομνήματος προς Δήμο κ.α. (μέρος γ'): ΘΕΜΑΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΡΘΡΟΥ ΤΟΥ pelop.gr
Μια ακόμα είδηση περιελάμβανε η χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στον Πύργο. Μετά την συνάντηση του υπουργού με την τρόικα, αποφασίστηκε να ενταχθεί η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρας - Πύργου στις Άγονες Γραμμές. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να λειτουργήσει άμεσα ως Προαστιακός.
Με την προϋπόθεση, όπως είπε, ότι θα αναλάβει ο Απόστολος Κατσιφάρας και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος να εντάξει το κόστος για την αναδιάταξη της γραμμής στο περιφερειακό πρόγραμμα και να το χρηματοδοτήσει. Και να λειτουργήσει άμεσα η γραμμή Πάτρα - Πύργος ως Προαστιακός, εξυπηρετώντας έτσι όλους τους κατοίκους του δυτικού άξονα της Πελοποννήσου.
ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ
Βέβαια, θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία με τους δημάρχους, ώστε να αποφασιστούν ποιες από τις υπάρχουσες ή ενδεχομένως νέες στάσεις θα λειτουργήσουν στην προαστιακή αυτή γραμμή.
Τη λειτουργία του Προαστιακού από την Πάτρα ως το Μετόχι (και όχι ως την Κάτω Αχαϊα όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί) είχε ζητήσει λίγο νωρίτερα ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου.
Η εξαγγελία αυτή του υπουργού ξάφνιασε ευχάριστα τους πάντες, γιατί η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής είναι παλαιό αίτημα, αλλά το γεγονός ότι είχε εγκριθεί από την τρόικα η ένταξή του στις Αγονες Γραμμές ήταν νέο δεδομένο.
Το πώς ακριβώς αυτό θα υλοποιηθεί, είναι ζήτημα που θα αναλάβει να τρέξει ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας τις επόμενες ημέρες.
Ξεκάθαρος ήταν ο υπουργός Υποδομών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και στο θέμα των αεροδρομίων της περιοχής.
ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Αρχικά εξήγγειλε πως στα έργα που έχουν προστεθεί στην Πατρών - Πύργου είναι η δημιουργία κόμβου που θα οδηγεί στο αεροδρόμιο του Αράξου, για να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες που φθάνουν αεροπορικώς.
Ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος στην τοποθέτησή του εξέφρασε την ικανοποίηση του και είπε «το αεροδρόμιο του Αράξου είναι δικό μας αεροδρόμιο, αφού το 80% αυτών που φθάνουν με τα αεροπλάνα κατευθύνονται στις δικές μας τουριστικές περιοχές. Ας το αγαπήσουμε, γιατί σε τελική ανάλυση δικό μας είναι, δεν ανήκει σε άλλη χώρα».
Φαίνεται ότι η τοποθέτηση αυτή του αντιπεριφερειάρχη, που ήταν όντως πολύ θετική, θύμισε παλαιούς καημούς σε κάποιους από τους παριστάμενους (Γ. Κοντογιάννης, Γιαν. Κουτσούκος, Διονυσία Αυγερινοπούλου κ.λπ.) που θυμήθηκαν την Ανδραβίδα και την κατάργηση των πτήσεων τσάρτερ το 1985.
Πρότειναν τη λειτουργία του αεροδρομίου ως πολιτικού, για να μεταφέρονται από εκεί τα αγροτικά προϊόντα προς διάφορους προορισμούς στη Δυτική Ευρώπη, τη Μαύρη Θάλασσα κ.λπ.
Ορισμένοι δε έκαναν σύγκριση με το αεροδρόμιο της Τρίπολης, για το οποίο υπήρξε σχετική εξαγγελία προ μερικών ημερών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου