Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Πάτρα: Αιτία «πολέμου» για τον Δήμαρχο Κ. Πελετίδη η χάραξη της Πατρών–Πύργου - Ψήφισμα εξέδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο -


ΣΧΟΛΙΟ
Θετική είναι η διαπίστωση ότι τόσο ο Δήμαρχος όσο και πολλές άλλες παρατάξεις κατά το παρελθόν κατανοούν την ανάγκη βελτίωσης της χάραξης των συγκοινωνιακών έργων (αυτοκινητόδρομος, σιδηρόδρομος) έτσι ώστε να μην κόβονται οι οικισμοί της περιοχής μας στη μέση σε βάρος της οικιστικής ανάπτυξης και του περιβάλλοντος. Πέρα από τις διαπιστώσεις χρειάζονται και κινήσεις προς ένα θετικότερο μέλλον για την περιοχή μας. 

Άρθρο του patrastimes.gr
Κάθετα αντίθετος, τόσο με τη χάραξη της Ολυμπίας Οδού, όσο και με τον τρόπο εκτέλεσης του έργου εξέφρασε πριν από λίγο ο δήμαρχος της Πάτρας Κώστας Πελετίδης, μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδριάζει αυτή την ώρα για αυτό το θέμα. Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος ανέφερε τα εξής στην τοποθέτησή του:
«Η Ολυμπία οδός εντάσσεται στους σχεδιασμούς για Ενιαία Διευρωπαϊκά Δίκτυα, Ευρωπαϊκή Αγορά, κόμβος μεταφορών. Είναι προφανές ότι η προτεραιότητα δεν είναι η εξυπηρέτηση λαϊκών αναγκών αλλά η κερδοφορία των μονοπωλίων και η γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων. Η λεγόμενη «νότια χάραξη» της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου αναφέρεται στην περιοχή από το Μιντιλόγλι μέχρι πέραν της Κάτω Αχαγιάς.
Η σύμβαση παραχώρησης είναι προς όφελος της κοινοπραξίας κατασκευαστών (Vinci, Hochtief, J&P ΑΒΑΞ, Άκτωρας, ΤΕΡΝΑ). Η χάραξη διευκολύνει τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους, αδιαφορώντας για τις οικιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σταθερός σχεδιασμός, είναι η πρακτική της ύπαρξης διοδίων, όπως έχει γίνει σε πάμπολλες περιπτώσεις, δηλαδή η οικονομική αφαίμαξη του λαού μας
Οι εξελίξεις με την Ολυμπία οδό επιβεβαιώνουν τη δική μας εκτίμηση για τις στοχεύσεις του έργου. Συντμίζονται  τα έργα που αφορούν την Πάτρα (π.χ. αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Αθήνα), ενώ η επικαιροποίηση προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Επίσης, υπάρχουν νέες προκηρύξεις που παραχωρούν τμήματα της οδού (όπως Πάτρα – Πύργο, Πύργο - Τσακώνα).
Για μας, αποτελεί αιτία πολέμου η χάραξη, γιατί καταστρέφει την οικιστική δομή, συνδέεται με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.
Οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι γίνονται έργα πανάκριβα για το λαό και χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης που ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη.»
Ψήφισμα εξέδωσε σχετικά με τη νότια χάραξη το Δημοτικό Συμβούλιο.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
«Η Ολυμπία οδός εντάσσεται στους σχεδιασμούς για Ενιαία Διευρωπαϊκά Δίκτυα, Ευρωπαϊκή Αγορά, κόμβος μεταφορών. Είναι προφανές ότι η προτεραιότητα δεν είναι η εξυπηρέτηση λαϊκών αναγκών αλλά η κερδοφορία των μονοπωλίων και η γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων. Η λεγόμενη «νότια χάραξη» της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου αναφέρεται στην περιοχή από το Μιντιλόγλι μέχρι πέραν της Κάτω Αχαγιάς.
Η σύμβαση παραχώρησης είναι προς όφελος της κοινοπραξίας κατασκευαστών (Vinci, Hochtief, J&P ΑΒΑΞ, Άκτωρας, ΤΕΡΝΑ). Η χάραξη διευκολύνει τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους, αδιαφορώντας για τις οικιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σταθερός σχεδιασμός, είναι η πρακτική της ύπαρξης διοδίων, όπως έχει γίνει σε πάμπολλες περιπτώσεις, δηλαδή η οικονομική αφαίμαξη του λαού μας 
Οι εξελίξεις με την Ολυμπία οδό επιβεβαιώνουν τη δική μας εκτίμηση για τις στοχεύσεις του έργου. Περιορίζονται τα έργα που αφορούν την Πάτρα (π.χ. αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Αθήνα), ενώ η επικαιροποίηση προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Επίσης, υπάρχουν νέες προκηρύξεις που παραχωρούν τμήματα της οδού (όπως Πάτρα – Πύργο, Πύργο - Τσακώνα).
Για μας, αποτελεί αιτία πολέμου η χάραξη, γιατί καταστρέφει την οικιστική δομή, συνδέεται με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.
Οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι γίνονται έργα πανάκριβα για το λαό και χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης που ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου