Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

Πάτρα: Πανικός καθηγητών … λόγω bullying! - «Πέφτουν βροχή» οι αποβολές σε σχολεία - ΣΚΗΝΙΚΟ ΑΓΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΟΦΟΒΙΑΣ - Άρθρο του patrastimes.gr

ΣΧΟΛΙΟ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Δημ. Σχολ. & Νηπιαγωγείου Καμινίων 

Με το μαλακό παιδιά! Τα μικρά παιδιά λίγο πολύ πάντα τσακώνονται και μετά τα βρίσκουν! 
Τα μεγάλα παιδιά, δηλαδή οι Γονείς, οι Εκπαιδευτικοί και η Πολιτεία, πρέπει να προσπαθήσουν να βελτιώσουν παράγοντες όπως η κοινωνική δικαιοσύνη - ισοτιμία - αξιοκρατία, το σχολικό - οικιστικό περιβάλλον και τις κοινωφελείς υποδομές κ.α. πολλά άλλα που θα διαμορφώσουν το κατάλληλο πεδίο για να αναπτύξουν τα παιδιά, σχεδόν από μόνα τους, σωστές κοινωνικές συμπεριφορές! 
Μα το κυριότερο και το πιο άμεσο, ίσως και το πιο δύσκολο, είναι να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε ο καθένας από μας τον εαυτό μας για να είμαστε καθημερινά το σωστό παράδειγμα για τα παιδιά μας! 
Να πιστεύουμε και να δίνουμε καθημερινά (και όχι μόνο στις γιορτές, "στη χάση και την φέξη"  ή όταν μας συμφέρει!) Θυσιαστική Αγάπη, Φιλανθρωπία, Δικαιοσύνη, Υπομονή (σπάνιο αγαθό στην εποχή της ταχύτητας και των εξπρές διαζυγίων) τουλάχιστον ανεκτικότητα σε αυτούς που διαφέρουν (κι εμείς για αυτούς διαφορετικοί είμαστε!) και πολλά άλλα. 

Με αστυνομικές - κατασταλτικές λύσεις και πάγιες αντιλήψεις του τύπου "το παιδί μου; αποκλείεται! το άλλο φταίει ή ο καθηγητής το 'χει βάλει στο μάτι!" δεν θα βγει άκρη και το bullying θα ...ανέβει στο επίπεδο των Μεγάλων Παιδιών!

-------------------------------------------------------------------------------
Πάτρα: Πανικός καθηγητών … λόγω bullying! - «Πέφτουν βροχή» οι αποβολές σε σχολεία - ΣΚΗΝΙΚΟ ΑΓΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΟΦΟΒΙΑΣ  - Άρθρο του patrastimes.gr


Μετά και την τραγωδία που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο, το θέμα του bulling έχει μπει για τα καλά στην καθημερινή μας συζήτηση. Όμως η αντιμετώπισή του εντός της σχολικής κοινότητας φαίνεται ότι αποτελεί μείζον ζητούμενο στην παρούσα φάση και σίγουρα χρειάζεται παρέμβαση ειδικών επιστημόνων προτού η κατάσταση εκτροχιαστεί. Όλα αυτά γιατί τις τελευταίες ημέρες, που η κουβέντα περί bulling έγινε έντονη, ταυτοχρόνως πέφτουν «βροχή» και οι αποβολές σε σχολεία της Πάτρας!
Σε αρκετές περιπτώσεις, προκαλούνται τριγμοί μεταξύ γονιών με βάση τον ισχυρισμό ότι κάποιες εξ αυτών τις αποβολές αποφασίζονται στο... λεπτό, χωρίς την απαιτούμενη προσέγγιση ώστε σε ένα περιστατικό διαμάχης δύο μαθητών, για παράδειγμα, να εξακριβωθεί ποιος πραγματικά φταίει, με αποτέλεσμα να την «πληρώνει» το θύμα. Αλλά ορισμένες υποθέσεις στην Πάτρα θα καταλήξουν στις δικαστικές αίθουσες εν τέλει, καθώς οι γονείς των τιμωρημένων μαθητών απαντούν με μηνύσεις, ακόμα και επώνυμες καταγγελίες στο αρμόδιο Υπουργείο.Σε σχολεία της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής έχουν παρατηρηθεί αρκετά τέτοιου είδους, περιστατικάΑπό έρευνα της Περιφερειακής Διεύθυνσης της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας προκύπτει ότι,πάνω από 7 στους 10 Διευθυντές και προϊσταμένους της Πρωτοβάθιας και πάνω από 8 στους 10 διευθυντές της Δευτεροβάθμιας, δήλωσαν ότι στα σχολεία τους παρατηρήθηκαν περιστατικά σχολικής βίας.
«Βροχή» οι αποβολές...
Σε Γυμνάσιο της Πάτρας δόθηκαν πενθήμερες αποβολές, όχι σε έναν αλλά σε δύο μαθητές, την προηγούμενη Τρίτη. Όλα συνέβησαν κατά τη διάρκεια έντονης διαφωνίας μεταξύ ομάδας μαθητών του σχολείου, στο πλαίσιο ενός αγώνα που έκαναν στη διάρκεια του διαλλείματος. Πάνω από οκτώ με δέκα παιδιά άρχισαν να τσακώνονται μεταξύ τους και οι φωνές τράβηξαν την προσοχή καθηγητών. Οι οποίοι κάλεσαν δύο από τους μαθητές που μιλούσαν πιο απειλητικά προς τους συμμαθητές τους. Οι συγκεκριμένοι αποβλήθηκαν από το σχολείο για ολόκληρη εβδομάδα, για ανάρμοστη συμπεριφορά...
2η περίπτωση:
Σε άλλο Γυμνάσιο της Πάτρας καταγράφηκε ακόμα μία αποβολή σε μαθητή της πρώτης τάξης. Η ιδιαιτερότητα του περιστατικού αυτού όμως έγκειται στο γεγονός ότι το περιβάλλον του μαθητή, όχι απλά υποστηρίζει, αλλά ήδη κινείται νομικά για να υπερασπιστεί την άποψη πως το παιδί ήταν θύμα! Και μάλιστα, λόγω επανειλημμένων ενοχλήσεων που δεχόταν από συμμαθητές του για συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζει... Οι γονείς του ισχυρίζονται μάλιστα, ότι τη μέρα που πήρε αποβολή δέχτηκε ειρωνικές εκφράσεις από συμμαθητή του και όταν του απαίτησε να μην τον ενοχλεί εκείνος τον κλώτσησε. Το παιδί τον απώθησε και έτυχε εκείνη τη στιγμή να τον δει καθηγητής ο οποίος τον πήγε αμέσως στον διευθυντή με αποτέλεσμα να τιμωρηθεί ο ίδιος και όχι το παιδί που τον κορόιδευε. Ο πατέρας του αποβληθέντα μαθητή έχει ήδη αναθέσει την υπόθεση σε δικηγόρο, όντας αποφασισμένος να στραφεί κατά του εκπαιδευτικού και του Διευθυντή...

3η περίπτωση:
Η τρίτη περίπτωση αφορά στο γεγονός αυστηρής επίπληξης και τιμωρίας μαθήτριας. Σε βαθμό όμως τέτοιο που το κορίτσι κατέφυγε με τους γονείς της σε ειδικό ψυχολόγο καθώς της προκλήθηκε έντονο αίσθημα αποστροφής από το σχολείο στο οποίο δεν ήθελε να πατήσει ξανά το πόδι της! Σε αυτήν την περίπτωση έχει ήδη υποβληθεί μήνυση σε βάρος της εκπαιδευτικού που την τιμώρησε, ενώ έγγραφη καταγγελία έχει σταλεί και στον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας.

Ο μαθητής που καθόταν... μόνος στο θρανίο
Αυτή η περίπτωση είναι διαφορετική από τις προηγούμενες. Γιατί αφορά παιδί Δημοτικού σχολείου! Και επιπλέον, αφορά σε υπόθεση ψυχολογικής πίεσης, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της μητέρας του, από την δασκάλα του και όχι από συμμαθητές του!
 Ήδη έχιε υποβληθεί μήνυση εναντίον της και η υπόθεση είναι σε εξέλιξη με καταθέσεις, στα δικαστήρια της Πάτρας. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, η εκπαιδευτικός είχε τιμωρήσει με χαστούκι το μαθητή, ενώ το έβαζε να κάθεται μόνος του σε θρανίο και ουδέποτε τον επιβράβευε για οτιδήποτε. Σε σημείο που ο 9χρονος μαθητής δεν ήθελε ούτε καν να πλησιάζει στο σχολείο του...

ΓΟΝΕΙΣ
«Να ασχοληθούν ψυχολόγοι στα σχολεία»Με άλλα λόγια, με το που ξέσπασε το ζήτημα και κατ' επέκταση η δημόσια συζήτηση, μερίδα εκπαιδευτικών επιφορτίστηκαν με την ευθύνη και οι επιπλήξεις και οι ποινές δίνουν και παίρνουν. Μάλιστα ολοένα και περισσότεροι γονείς τονίζουν την ανάγκη να υπάρξει πιο εξειδικευμένη παρέμβαση στα σχολεία προκειμένου και οι εκπαιδευτικοί να διδαχθούν σωστούς τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων και όχι να καταφεύγουν στην τιμωρία που ίσως φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου